Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Allegories Of Underdevelopment

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Allegories Of Underdevelopment Ismail Xavier
Kod Libristo: 04728741
Wydawnictwo University of Minnesota Press, sierpień 1997
Examines the centrality of Cinema Novo to filmmaking in Brazil."A camera in the hand and ideas in th... Cały opis
? points 79 b
134.70
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Vegetarian Cooking of India Mridula Baljekar Baljekar / Twarda
common.buy 83.75
Happiness Frey / Miękka
common.buy 136.71
Animals in Human Histories Mary Henninger-Voss / Twarda
common.buy 778.98
Amphitryo Titus Maccius Plautus / Miękka
common.buy 114.14
Oral Tradition as History J. Vansina / Miękka
common.buy 139.62
Terrorism and Human Rights Ranstorp Magnus / Miękka
common.buy 174.32
Moving Landscape Joanna Elizabe Parfitt / Miękka
common.buy 62.68
Conflict on the Michigan Frontier James Schwartz / Twarda
common.buy 107.02
One Under Graham Hurley / Miękka
common.buy 51.65
Promoting Cultural Diversity Kathryn Hopkins Kavanagh / Miękka
common.buy 457.29
Early Merchant Families of Sydney Janette Holcomb / Twarda
common.buy 562.01

Examines the centrality of Cinema Novo to filmmaking in Brazil."A camera in the hand and ideas in the head" was the primary axiom of the young originators of Brazil's Cinema Novo. In Allegories of Underdevelopment, Ismail Xavier argues that this movement of the 1960s and early 1970s served to represent a nation undergoing a political and social transformation into modernity.Its best-known voice, filmmaker Glauber Rocha claimed that Cinema Novo was driven by an "aesthetics of hunger". This scarcity of means demanded new cinematic approaches that eventually gave rise to a legitimate and unique Third World cinema. Xavier considers a range of revolutionary films -- from the masterworks of Rocha to the groundbreaking experiments of Julio Bressane, Rogerio Sganzerla, Andrea Tonacci and Arthur Omar.Focusing on each filmmaker's use of narrative allegories for the "conservative modernization" Brazil and other nations underwent in the 1960s and 1970s, Xavier examines the way Cinema Novo transformed Brazil's cultural memory. Among the films he discusses are Black God, White Devil, Land in Anguish, Red Light Bandit, Macunaima, Antonio das Mortes, The Angel Is Born, and Killed the Family and Went to the Movies.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo