16 126 809 książek w 175 językach
Jednak się nie przyda? Nic nie szkodzi! U nas możesz zwrócić towar do 30 dni
Bon prezentowy to zawsze dobry pomysł. Obdarowany może za bon prezentowy wybrać cokolwiek z naszej oferty.
30 dni na zwrot towaru
Najwieksza zaleta antologii jest to, ze moze ona stanowic swietna metodologiczna podstawe i inspiracje do kolejnych badan nad publicznoscia (nie tylko) filmowa. Naukowiec, ktory bedzie chcial podjac sie eksploracji fenomenu recepcji mediow, znajdzie tu cala game podpowiedzi dotyczacych technik i metod badawczych. Od klasycznych metod socjologicznych prezentowanych przez Emilie Altenloh czy Susan Ohmer, przez propozycje badania rankingow filmowych przedstawiona przez Josepha Garncarza, poglebione wywiady przeprowadzone i zinterpretowane przez Annette Kuhn, analize takich fenomenow jak rozmowy w kinie (artykul Janet Staiger), listy pisane do rezysera (tekst Petera Krämera) czy wypowiedzi homoseksualnych fanow Star Treka (opracowanie Henry'ego Jenkinsa), badania nad wplywem kina na przemysl turystyczny (artykuly Rodanthi Tzanelli oraz Martina Barkera i Ernesta Mathijsa) czy analize sposobow funkcjonowania amerykanskich wypozyczalni wideo (tekst Daniela Herberta), az do opisania kultury uczestnictwa na podstawie analizy vlogow znajdujacych sie na portalu YouTube (Jean Burgess, Joshua Green) - czytelnik otrzymuje caly wachlarz mozliwosci zwiazanych z roznorodnymi sposobami badania odbioru przekazow audiowizualnych. dr hab. Arkadiusz Lewicki Autorzy: Emilie Altenloh, Thomas Austin, Martin Barker, Jean Burgess, John Fiske, Joseph Garncarz, David Gauntlett, Joshua Green, Daniel Herbert, Henry Jenkins, Jesko Jockenhövel, Konrad Klejsa, Peter Krämer, Annette Kuhn, Ernest Mathijs, Susan Ohmer, Philipp Pohlenz, Dieter Prokop, Fritz Reusswig, Magdalena Saryusz-Wolska, Julia Schwarzkopf, Lakshmi Srinivas, Janet Staiger, Birgit Stark, Rodanthi Tzanelli, Claudia Wegener Konrad Klejsa jest adiunktem w Katedrze Mediow i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Lodzkiego oraz wykladowca Szkoly Filmowej w Lodzi. W latach 2007-2009 pracowal na Uniwersytecie w Tybindze; wspolredagowal m.in. tomy o polsko-niemieckich relacjach filmowych (wydanie niemieckie 2011; wydanie polskie 2012); za monografie Filmowe oblicza kontestacji w 2009 roku otrzymal Nagrode im. Boleslawa Michalka. Byl stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, tygodnika "Polityka" oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyzszego. Magdalena Saryusz-Wolska jest adiunktem w Katedrze Mediow i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Lodzkiego, pracownikiem naukowym Centrum Badan Historycznych PAN w Berlinie. Studiowala socjologie, kulturoznawstwo i filmoznawstwo w Lodzi, Moguncji i Giessen (Niemcy). Redaktorka m.in. antologii Pamiec zbiorowa i kulturowa. Wspolczesna perspektywa niemiecka (2009) i autorka monografii Spotkania czasu z miejscem. Studia o pamieci i miastach (2011). Zajmuje sie m.in. relacjami laczacymi film i pamiec zbiorowa.