Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

BMW Value Chain Analysis

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka BMW Value Chain Analysis Marion Maguire
Kod Libristo: 05284400
Wydawnictwo Grin Publishing, grudzień 2013
Scholarly Research Paper from the year 2004 in the subject Business economics - General, grade: A-,... Cały opis
? points 35 b
59.51
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 9-11 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Dark Side of Valuation, The Aswath Damodaran / Miękka
common.buy 237.97
Wyprzedaż
Real Estate Development - 5th Edition Mike E. Miles / Twarda
common.buy 504.56
Property Valuation 2e Peter Wyatt / Miękka
common.buy 506.46
Real Estate Market Valuation and Analysis Joshua Kahr / Twarda
common.buy 309.69
Property Valuation P Wyatt / Miękka
common.buy 364.11
Investigating Floods Elizabeth Elkins / Miękka
common.buy 34.90
American Fallout Brandon Wicks / Miękka
common.buy 63.41

Scholarly Research Paper from the year 2004 in the subject Business economics - General, grade: A-, Hawai'i Pacific University, course: MBA IT class, 11 entries in the bibliography, language: English, abstract: This paper will analyze how the German car manufacturer BMW derives value from information systems as well as identify the value chain activities that are affected by the identified information systems. Following analysis will be limited to the information systems that provide the greatest value to BMW in form of gaining or maintaining a competitive advantage.§BMW, which stands for Bayerische Motoren Werke, is a luxury car manufacturer. The headquarters of the BMW group is in Munich, Germany, but the company is present all over the world (BMW Group, 2004). The company built high brand equity over the years through continuous branding efforts and high quality products (Interbrand, 2001). BMW is arguably the most admired carmaker in the world and BMW products inspire near-fanatical loyalty (Kiley, 2004).§Michael E. Porter developed the value chain concept in 1985. Porter s value chain provides a systematic means of categorizing activities. At each stage of the value chain there exists an opportunity to contribute positively to the firm s competitive strategy by performing some activity or process in a way that is better than the competitors, and so providing some uniqueness or advantage (Porter, 1985). §Value activities can be divided into two broad types, primary activities and support activities (Porter, 1985). There are five generic categories of primary activities involved in competing in any industry: (a) Inbound Logistics, (b) Operations, (c) Outbound logistics, §(d) Marketing and Sales, and (e) Services (Porter, 1985). Support activities support the primary activities and can be divided in four generic categories: (a) Procurement, (b) Technology Development, (c) Human Resource Management and (d) Firm Infrastructure (Porter, 1985).

Informacje o książce

Pełna nazwa BMW Value Chain Analysis
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2013
Liczba stron 12
EAN 9783656553229
ISBN 365655322X
Kod Libristo 05284400
Wydawnictwo Grin Publishing
Waga 41
Wymiary 178 x 254 x 2
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo