Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Brazil on the Screen

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Brazil on the Screen Andreza André da Rocha
Kod Libristo: 06843001
Wydawnictwo VDM Verlag, czerwiec 2011
Media play an increasingly important role in modern societies, serving as a window to the world for... Cały opis
? points 165 b
279.98
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
How to Invent Everything Ryan North / Twarda
common.buy 115.06
TOP
Vengeful V. E. Schwab / Miękka
common.buy 36.48
TOP
Sherlock Holmes: The Novels Arthur Conan Doyle / Miękka
common.buy 90.73
Legend of Zelda: Twilight Princess, Vol. 1 Akira Himekawa / Miękka
common.buy 42.27
Food Mood Connection NAIDOO DR. UMA / Miękka
common.buy 78.66
Matty Matheson / Twarda
common.buy 113.66
Complete Alice Lewis Carroll / Twarda
common.buy 101.89
Tailchaser's Song Tad Williams / Miękka
common.buy 42.77
UX For Dummies Kevin Nichols / Miękka
common.buy 92.22
The E-Myth Real Estate Investor Michael E. Gerber / Twarda
common.buy 107.68
Art Deco Britain ELAINE HARWOOD / Twarda
common.buy 130.31
Zapowiedź
LIFEL1K3 (Lifelike) Jay Kristoff / Twarda
common.buy 61.51
On the Road / Leporelo
common.buy 38.38

Media play an increasingly important role in modern societies, serving as a window to the world for a large number of people. However, since a few media oligopolies from developed countries control the global market, not all countries are able to make their voices heard in the global media arena. Media concentration is an expression of cultural imperialism and results in cultural standardization and the perpetuation of stereotypes. Brazil is used as an example to illustrate this assertion. Since just a few Brazilian films and media products reach large international audiences, people form their image of the country based on images transmitted by developed countries like the United States. In order to identify the most common Brazilian stereotypes on the screen, eleven films are analysed. The implications of imbalances in the international communication flow and UNESCO's efforts to promote a more balanced flow are discussed to emphasize the importance of media representation for developing countries and the necessity to protect and promote cultural diversity.

Informacje o książce

Pełna nazwa Brazil on the Screen
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2011
Liczba stron 132
EAN 9783639361025
ISBN 3639361024
Kod Libristo 06843001
Wydawnictwo VDM Verlag
Waga 204
Wymiary 152 x 229 x 8
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo