Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

CIA in Hollywood

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka CIA in Hollywood Tricia Jenkins
Kod Libristo: 04873807
Wydawnictwo University of Texas Press, luty 2012
What's your impression of the CIA? A bumbling agency that can't protect its own spies? A rogue organ... Cały opis
? points 62 b
105.92
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 9-12 dni

30 dni na zwrot towaru


Klienci kupili także


Literature of Ancient Sumer Black / Miękka
common.buy 417.71
Zapowiedź
Moc Izraele ve Spojených státech James Petras / Miękka
common.buy 31.56
Kdo skutečně řídí Islám? Johannes Rothkranz / Miękka
common.buy 12.12
Sumer and the Sumerians Harriet E W Crawford / Miękka
common.buy 239.62
Open Conspiracy Wells / Miękka
common.buy 55.71
New World Order H G Wells / Miękka
common.buy 148.72

What's your impression of the CIA? A bumbling agency that can't protect its own spies? A rogue organization prone to covert operations and assassinations? Or a dedicated public service that advances the interests of the United States? Astute TV and movie viewers may have noticed that the CIA's image in popular media has spanned this entire range, with a decided shift to more positive portrayals in recent years. But what very few people know is that the Central Intelligence Agency has been actively engaged in shaping the content of film and television, especially since it established an entertainment industry liaison program in the mid-1990s. The CIA in Hollywood offers the first full-scale investigation of the relationship between the Agency and the film and television industries. Tricia Jenkins draws on numerous interviews with the CIA's public affairs staff, operations officers, and historians, as well as with Hollywood technical consultants, producers, and screenwriters who have worked with the Agency, to uncover the nature of the CIA's role in Hollywood. In particular, she delves into the Agency's and its officers' involvement in the production of The Agency, In the Company of Spies, Alias, The Recruit, The Sum of All Fears, Enemy of the State, Syriana, The Good Shepherd, and more. Her research reveals the significant influence that the CIA now wields in Hollywood and raises important and troubling questions about the ethics and legality of a government agency using popular media to manipulate its public image.

Informacje o książce

Pełna nazwa CIA in Hollywood
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2012
Liczba stron 175
EAN 9780292754362
ISBN 0292754361
Kod Libristo 04873807
Waga 267
Wymiary 152 x 229 x 10
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Peep Inside: Animal Homes Anna Milbourne / Leporelo
common.buy 42.48
TOP
Somatics Thomas Hanna / Miękka
common.buy 66.24
Přehled české literatury Jiří Kupka / Karta
common.buy 8.51
Lonely Planet Borneo Isabel Albiston / Miękka
common.buy 148.12
Snow Beast Chris Judge / Miękka
common.buy 33.46
Gladio, Nato's Dagger at the Heart of Europe Richard Cottrell / Miękka
common.buy 114.04
Overcoming Life's Disappointments Harold S. Kushner / Miękka
common.buy 63.53
Hard Luck Jeff Kinney / Twarda
common.buy 130.98
Advocate General and EC Law Noreen Burrows / Twarda
common.buy 674.79
10 Minute Guide to Pocket PC 2002 Michael Miller / Miękka
common.buy 72.75
Micro-Impact Martin Hintz / Miękka
common.buy 425.43
Creating Nonfiction Jen Hirt / Miękka
common.buy 107.23

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo