Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Clientelism, Interests, and Democratic Representation

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Clientelism, Interests, and Democratic Representation Simona Piattoni
Kod Libristo: 02044111
Wydawnictwo Cambridge University Press, wrzesień 2001
This 2001 book charts the evolution of clientelist practices in several western European countries.... Cały opis
? points 102 b
173.97
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Na ostří nože Julie James / Twarda
common.buy 33.93
Victory Lab Sasha Issenberg / Miękka
common.buy 63.15
Grammatical Evolution Michael O'Neill / Twarda
common.buy 796.80
Enumeración CARMEN BUSMAYOR LOPEZ / CD Audio
common.buy 67.36
Applications and Theory of Petri Nets 2005 Gianfranco Ciardo / Miękka
common.buy 262.66
Communication in Mechanism Design Steven R. Williams / Miękka
common.buy 173.97
Russian Sacred Music for Choirs No?e Mann / Twarda
common.buy 103.20
New Competitive Advantage Michael H. Best / Miękka
common.buy 353.15
Critical History and Philosophy of Psychology Richard T. G. WalshThomas TeoAngelina Baydala / Twarda
common.buy 766.07
Cruise of the Jest Jon Adams / Miękka
common.buy 74.87
Graham Greene Michael G. Brennan / Twarda
common.buy 1 037.15

This 2001 book charts the evolution of clientelist practices in several western European countries. Through the historical and comparative analysis of countries as diverse as Sweden and Greece, England and Spain, France and Italy, Iceland and the Netherlands, the authors study both the 'supply-side' - the institutional context in which party leaders devise and implement their political strategies - and the 'demand-side' - the degree of 'empowerment' of civil society - of clientelism. This approach contends that clientelism is a particular mix of particularism and universalism, in which interests are aggregated at the level of the individual and his family 'particularism', but in which all interests can potentially find expression and accommodation 'universalism'. In contrast, 'consociationalism' and 'corporatism' are systems of interest representation in which interests are aggregated at the level of 'social pillar' or the functional association 'universalism', but in which not all interests can find representation and accommodation 'particularism'.

Informacje o książce

Pełna nazwa Clientelism, Interests, and Democratic Representation
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2001
Liczba stron 256
EAN 9780521804776
ISBN 0521804779
Kod Libristo 02044111
Waga 348
Wymiary 154 x 230 x 17
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo