Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Computer Games and the Social Imaginary

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Computer Games and the Social Imaginary Graeme Kirkpatrick
Kod Libristo: 02310648
Wydawnictwo Polity Press, wrzesień 2013
In this compelling book, Graeme Kirkpatrick argues that computer games have fundamentally altered th... Cały opis
? points 158 b
268.61
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 11-15 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Blutbuch / Twarda
common.buy 82.05
TOP
Language of Thorns Leigh Bardugo / Twarda
common.buy 70.89
TOP
Handwriting Ages 7-9 Collins Easy Learning / Miękka
common.buy 19.73
Deathless Catherynne M Valente / Miękka
common.buy 44.46
Here's To Us Adam Silvera / Miękka
common.buy 34.99
Wyprzedaż
Drug Use For Grown-ups Carl L. Hart / Miękka
common.buy 48.05
When China Rules the World Martin Jacques / Miękka
common.buy 80.86
Vascular and Endovascular Surgery at a Glance Morgan McMonagle / Miękka
common.buy 176.18
Story of Art Sticker Book Sarah Courtauld / Miękka
common.buy 40.77
Johnny. Powieść o księdzu Janie Kaczkowskim Maciej Kraszewski / Miękka
common.buy 37.58
Most Dangerous Book Ever Published S REN ROE KORSGAARD / Twarda
common.buy 161.12
Colour Studies in Paris Arthur Symons / Miękka
common.buy 126.72

In this compelling book, Graeme Kirkpatrick argues that computer games have fundamentally altered the relation of self and society in the digital age. Tracing the origins of gaming to the revival of play in the 1960s counter culture, Computer Games and the Social Imaginary describes how the energies of that movement transformed computer technology from something ugly and machine-like into a world of colour and 'fun'. In the process, play with computers became computer gaming -- a new cultural practice with its own values. From the late 1980s gaming became a resource for people to draw upon as they faced the challenges of life in a new, globalizing digital economy. Gamer identity furnishes a revivified capitalism with compliant and 'streamlined' workers, but at times gaming culture also challenges the corporations that control game production. Analysing topics such as the links between technology and power, the formation of gaming culture and the subjective impact of play with computer games, this insightful text will be of great interest to students and scholars of digital media, games studies and the information society.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo