Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Drag reduction of a generic car model by active boundary layer control

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Drag reduction of a generic car model by active boundary layer control Mohammad Abbaspour
Kod Libristo: 06853885
Wydawnictwo LAP Lambert Academic Publishing, listopad 2011
The present work investigates the effects of two active boundary layer control methods boundary laye... Cały opis
? points 156 b
266.78
Na zamówienie Wysyłamy za 3-5 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


WIELKIE PASZCZE DZIKIE ZWIERZTA KARTON GEMMA DENHAM / Miękka
common.buy 7.69
Hard Work, Low Pay, Miserable Conditions Daniel Dempsey / Miękka
common.buy 188.05
Prattlers Tale Ashok Mitra / Twarda
common.buy 253.68
What's new about the "New Public Health"? Niyi Awofeso / Miękka
common.buy 188.05
Elements of the Scientific Paper Michael J. Katz / Miękka
common.buy 130.93

The present work investigates the effects of two active boundary layer control methods boundary layer suction and blowing- on drag reduction. This study has been carried out through wind tunnel testing and also computational fluid dynamics as follows: first, boundary layer suction on the rear slant of a generic car model Ahmed model is applied and its effects are studied. Then, an air flow with the same rate as suction flow is blown into the wake region of the model, simultaneously. Moreover, the effect of change in suction and blowing flow rate and also change in the suction and blowing area on aerodynamic drag reduction are investigated. The results show that application of the flow suction at the beginning of the rear slant of the model reduces the drag. Furthermore, the simultaneous application of suction at the rear slant and blowing at the wake region improves the performance of flow control in comparison with the case solely with suction. It is also observed that for a constant rate of blowing flow, bigger blowing area leads to more reduction in the drag. This work is carried out by M. Abbaspour under supervision of Dr. M. Jahanmiri at Shiraz University of Technology.

Informacje o książce

Pełna nazwa Drag reduction of a generic car model by active boundary layer control
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2012
Liczba stron 132
EAN 9783659278204
Kod Libristo 06853885
Waga 218
Wymiary 149 x 224 x 12
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo