Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 11.02

Finite Element Analysis of Residual Stresses in Railroad Car Wheel

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Finite Element Analysis of Residual Stresses in Railroad Car Wheel Shuangqin Liu
Kod Libristo: 06996261
Wydawnictwo LAP Lambert Academic Publishing, listopad 2011
It is very important to investigate residual stresses distribution in a railroad car wheel as it det... Cały opis
? points 153 b
259.76
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 9-11 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Trouble in the Middle Steven P. Feldman / Twarda
common.buy 856.95
Zapowiedź
Machynlleth to Barmouth Keith Smith / Twarda
common.buy 114.23
Migracion y nacionalismo. Desafios del siglo XXI María Eugenia Cruset / Miękka
common.buy 377.80
Verguenza y Autorrespeto, Violencia y Tolerancia Patricia Britos / Miękka
common.buy 187.69
Sonnets 2000 Denning / Miękka
common.buy 38.87
Adhesion Aspects in Dentistry Matinlinna / Twarda
common.buy 1 246.45
Survival on Meagre Resources Ole R. Vetaas / Miękka
common.buy 87.04
Tristan and Isolde Joan Tasker Grimbert / Miękka
common.buy 266.55
Unsung Hollywood Musicals of the Golden Era Edwin M. Bradley / Miękka
common.buy 213.08
Bewerten technischer Systeme Alois Breiing / Miękka
common.buy 331.82
Abschlussprufung Neu Raphaela Janauschek / Miękka
common.buy 280.65
Doctrine of Social Holiness Esther Lubunga Kenge / Miękka
common.buy 234.17
Von der Natur berufen? Clarissa Lempp / Miękka
common.buy 222.08

It is very important to investigate residual stresses distribution in a railroad car wheel as it determines the performance and safety of the train. Compressive residual stresses are induced intentionally during manufacturing of a railroad car wheel surface to prevent the formation and growth of cracks in the wheel. After the wheel is put into service, it experiences external loading: contact loads from the interaction of the wheel with running rail, and thermal loads imposed by friction between the wheel and the brake shoe during braking. In this book, the residual stresses distribution due to the manufacturing process and the effects of service conditions on the wheel are investigated using finite element method. The FEA solution demonstrates the distribution of compressive hoop stress in the wheel rim during the manufacturing process. Results also indicate that contact stress acting alone causes increased net rim hoop compression. However, thermal stress caused by brake shoe applied on the wheel greatly reverses the residual hoop compressive stress in the wheel.

Informacje o książce

Pełna nazwa Finite Element Analysis of Residual Stresses in Railroad Car Wheel
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2012
Liczba stron 172
EAN 9783847334446
Kod Libristo 06996261
Waga 272
Wymiary 150 x 220 x 9
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo