Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Gender Stereotypes in Corporate India

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Gender Stereotypes in Corporate India Sujoya Basu
Kod Libristo: 05048056
Wydawnictwo SAGE Publications India Pvt Ltd, wrzesień 2008
A stereotype is a conceptual image that may lead to a simplified view of a person or a thing. Inaccu... Cały opis
? points 50 b
85.32
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Das erste Mal Stefan Ludwig / Miękka
common.buy 39.11
Stranger Magics Ash Fitzsimmons / Miękka
common.buy 28.23
Pilger Tagebuch - Buen Camino Santiago de Compostela / Miękka
common.buy 30.43

A stereotype is a conceptual image that may lead to a simplified view of a person or a thing. Inaccurate stereotypes serve to constrict and limit vision and perception. "Gender Stereotypes in Corporate India: A Glimpse" explores the theme of 'understated' gender stereotypes in the corporate domain in India, while delving into the antecedents and outcomes. Studies suggest that only an insignificant percentage of women managers ever reach the higher echelons of management in most organizations - a phenomenon which can be attributed to the glass ceiling, and the differential treatment meted out to women managers in terms of career mobility, recruitment, evaluation, compensation and other factors. Studies also suggest that gender stereotypes contribute largely to such phenomena.Through three broad studies, this book, a first of its kind, explores existing managerial gender stereotypes in Indian corporates, the antecedents of such stereotypes and the possibility of reducing such stereotypical inaccuracies. This book argues that a basic transformation at the level of policy making, along with a collective will for changing the mindset of the people, is needed to overcome gender differences in organizations as well as educational institutions. This book will interest a wide readership including women professionals, students and trainers in corporate training schools and business schools, sociologists, and organizational psychologists.

Informacje o książce

Pełna nazwa Gender Stereotypes in Corporate India
Autor Sujoya Basu
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2008
Liczba stron 240
EAN 9788178298511
ISBN 8178298511
Kod Libristo 05048056
Waga 222
Wymiary 178 x 122 x 15
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo