Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Globalization, Gender, and Media

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Globalization, Gender, and Media Tuija Parikka
Kod Libristo: 09034833
Wydawnictwo Lexington Books, styczeń 2015
Global circulation of extreme gender imagery has pushed well beyond the traditional boundaries of ob... Cały opis
? points 348 b
594.09
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 19-25 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Open I Close Jan-Henrik Hafke / Miękka
common.buy 101.62
Unity of Good Mary Baker Eddy / Miękka
common.buy 62.41
Psychodrama Und Soziometrie Stefan Gunkel / Miękka
common.buy 140.34
Adrenomedullin in Cardiovascular Disease Toshio Nishikimi / Miękka
common.buy 564.08

Global circulation of extreme gender imagery has pushed well beyond the traditional boundaries of objectification of women. Because such gender imagery can hardly be understood as an expression of women's freedom or a source of agency, it remains at odds with relatively apathetic public reactions to it. This book explores the emergence of 'sexy violence' imagery and the coalescence of the sexual and violent meanings in the contemporary global mainstream, new, and social media. The book focuses on how such imagery is used to advance particular interpretations regarding globalization, and the role of gender is in such projects. The cases analyzed range from serious news journalism and film to social media spectacles, brought under the umbrellas of media production, contents, and perception. The versatile cases examined introduce issues regarding revealing the limits of Western freedom discourse in the social media; universalizing an idea of motherhood and ethnicity in news production; time, home, and class in the formation of global imbalances of power online and in reality TV; instability of sex and gender in discourses of rape and porn; politicizing majority-minority relations in the social media, and a culturally diverse perception of the veiled and unveiled body in an Iranian film. The outcome of the book emphasizes the need to consider the interconnectedness of the material and discursive aspects of globalization and the reality of gender in the media.

Informacje o książce

Pełna nazwa Globalization, Gender, and Media
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2015
Liczba stron 164
EAN 9780739170373
Kod Libristo 09034833
Wydawnictwo Lexington Books
Waga 390
Wymiary 152 x 229 x 16
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo