Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 11.02

Gods in the Bazaar

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Gods in the Bazaar Kajri Jain
Kod Libristo: 04938478
Wydawnictwo Duke University Press, kwiecień 2007
"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art'... Cały opis
? points 90 b
153.81
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Horizon, Vol. 1 JH / Miękka
common.buy 69.35
TOP
Naruto: Sasuke's Story - Star Pupil Masashi Kishimoto / Miękka
common.buy 45.97
TOP
Option B Sheryl Sandberg / Miękka
common.buy 60.66
TOP
The Tolkien Reader John Ronald Reuel Tolkien / Miękka
common.buy 34.87
Someday Is Today / Miękka
common.buy 68.95
Peppa Pig: Let's Pretend! Peppa Pig / Miękka
common.buy 33.37
Zapowiedź
Toilet Martin Paper Parr Magazine Martin Parr / Miękka
common.buy 69.85
I Am Here Now Mindfulness Project / Miękka
common.buy 61.16
Candida Albicans Ronald L. Cihlar / Miękka
common.buy 795.58
Zew Cthulhu mk. wyd.2/2024 Lovecraft Howard Phillips / Miękka
common.buy 25.08
Valerie the Futa Mermaid Raye Liliah Raye / Miękka
common.buy 36.57
Twenty Years After Alexandre Dumas / Miękka
common.buy 107.84

"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art' or 'bazaar art', the colour-saturated, mass-produced images often used on calendars and in advertisements, featuring deities and other religious themes as well as nationalist leaders, alluring women, movie stars, chubby babies, and landscapes. Calendar art appears in all manner of contexts in India: in chic elite living rooms, middle-class kitchens, urban slums, village huts; hung on walls, stuck on scooters and computers, propped up on machines, affixed to dashboards, tucked into wallets and lockets.In this beautifully illustrated book, Kajri Jain examines the power that calendar art wields in Indian mass culture, arguing that its meanings derive as much from the production and circulation of the images as from their visual features. Jain draws on interviews with artists, printers, publishers, and consumers as well as analyses of the prints themselves to trace the economies - of art, commerce, and religion - within which calendar images and ideas about them are formulated.For Jain the bazaar, or popular commercial arena, is crucial to understanding not only the calendar art that circulates within it but also India's postcolonial modernity and the way that its mass culture has developed in close connection with a religiously inflected nationalism. The bazaar is characterized by the coexistence of seemingly incompatible elements: bourgeois-liberal and neo-liberal modernism on the one hand, and vernacular discourses and practices on the other. She contends that from the colonial era to the present, capitalist expansion has depended on the maintenance of contradictory yet coexisting realms: the sacred, the commercial, and the artistic; and the official and the vernacular.

Informacje o książce

Pełna nazwa Gods in the Bazaar
Autor Kajri Jain
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2007
Liczba stron 448
EAN 9780822339267
ISBN 0822339269
Kod Libristo 04938478
Wydawnictwo Duke University Press
Waga 1226
Wymiary 179 x 253 x 27
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo