Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Half-Real

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Half-Real Jesper Juul
Kod Libristo: 04409157
Wydawnictwo MIT Press Ltd, sierpień 2011
A video game is half-real: we play by real rules while imagining a fictional world. We win or lose t... Cały opis
? points 75 b
127.19
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 3-5 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Boys Omnibus Vol. 2 TPB Garth Ennis / Miękka
common.buy 103.25
TOP
Bungo Stray Dogs, Vol. 3 (light novel) Kafka Asagiri / Miękka
common.buy 49.37
TOP
My Broken Mariko Waka Hirako / Twarda
common.buy 61.98
TOP
Talons of Power (Wings of Fire, Book 9) Tui T. Sutherland / Miękka
common.buy 33.24
TOP
Recipes from the World of Tolkien Robert Tuesley Anderson / Twarda
common.buy 82.12
TOP
Finite and Infinite Games James Carse / Miękka
common.buy 62.09
Creative Haven Home Sweet Home Coloring Book Teresa Goodridge / Książka
common.buy 31.24
Poison Ivy Vol. 1: The Virtuous Cycle Marcio Takara / Twarda
common.buy 107.15
Idiot / Miękka
common.buy 57.68
Zapowiedź
Steven Universe: The Tale of Steven Rebecca Sugar / Twarda
common.buy 49.97

A video game is half-real: we play by real rules while imagining a fictional world. We win or lose the game in the real world, but we slay a dragon (for example) only in the world of the game. In this thought-provoking study, Jesper Juul examines the constantly evolving tension between rules and fiction in video games. Discussing games from Pong to The Legend of Zelda, from chess to Grand Theft Auto, he shows how video games are both a departure from and a development of traditional non-electronic games. The book combines perspectives from such fields as literary and film theory, computer science, psychology, economic game theory, and game studies, to outline a theory of what video games are, how they work with the player, how they have developed historically, and why they are fun to play.Locating video games in a history of games that goes back to Ancient Egypt, Juul argues that there is a basic affinity between games and computers. Just as the printing press and the cinema have promoted and enabled new kinds of storytelling, computers work as enablers of games, letting us play old games in new ways and allowing for new kinds of games that would not have been possible before computers. Juul presents a classic game model, which describes the traditional construction of games and points to possible future developments. He examines how rules provide challenges, learning, and enjoyment for players, and how a game cues the player into imagining its fictional world. Juul's lively style and eclectic deployment of sources will make Half-Real of interest to media, literature, and game scholars as well as to game professionals and gamers.

Informacje o książce

Pełna nazwa Half-Real
Autor Jesper Juul
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2011
Liczba stron 244
EAN 9780262516518
ISBN 0262516519
Kod Libristo 04409157
Wydawnictwo MIT Press Ltd
Waga 476
Wymiary 175 x 221 x 15
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo