15 967 473 książek w 175 językach
Jednak się nie przyda? Nic nie szkodzi! U nas możesz zwrócić towar do 30 dni
Bon prezentowy to zawsze dobry pomysł. Obdarowany może za bon prezentowy wybrać cokolwiek z naszej oferty.
30 dni na zwrot towaru
Obejmuje 3 działy, w tym I dział stanowi wprowadzenie, które przedstawia i porządkuje wybrane zagadnienia oraz pojęcia (w tym z historii i WOS w klasach 4-8 szkoły podstawowej), kluczowe dla problemów omawianych na lekcjach historii i teraźniejszości w liceum i technikum. Pozostałe treści, rozdzielone na 2 działy, dotyczą dziejów świata i Polski w latach 1945–1970. Struktura podręcznika Działy oznaczone cyframi rzymskimi oraz rozdziały (tematy) oznaczone numeracją arabską. Nauczyciel może realizować temat na jednej godzinie lekcyjnej. Na końcu każdego działu znajduje się blok powtórzeniowo-ćwiczeniowy. Struktura rozdziału (tematu) ● Kalendarium porządkujące najważniejsze wydarzenia. ● Zestawienie najważniejszych pojęć. ● Tekst główny podzielony na podrozdziały. ● Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów historycznych. ● Ramki Warto wiedzieć zawierające dodatkowe informacje o charakterze ciekawostek lub uzupełnień tekstu głównego. ● Ramki Biogram wprowadzające dodatkowe informacje dotyczące wybranych postaci. ● Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) wraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację danego rodzaju materiału. ● Teksty (źródłowe, popularno-naukowe, publicystyczne itp.) wraz z poleceniami kształcącymi umiejętność analizy. ● Infografiki (rozkładówki) przybliżające wybrane zagadnienia lub kształcące umiejętność analizy dłuższych tekstów. ● Podsumowania – syntetyczne, ujęte w kilku punktach podsumowanie najważniejszych informacji z lekcji. ● Zestaw poleceń otwartych na zakończenie rozdziału, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji. Struktura materiału powtórzeniowo-ćwiczeniowego po dziale ● Syntetyczne podsumowanie najważniejszych zagadnień omawianych w danym dziale. ● Warto przeczytać – propozycje publikacji popularnonaukowych lub naukowych odnoszących się do treści danego działu. ● Polecenia otwarte odnoszące się do treści działu, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.