Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway Jr.
Kod Libristo: 04163738
Wydawnictwo University of Nebraska Press, kwiecień 1992
In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasi... Cały opis
? points 85 b
144.44
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Star Wars: Clone Wars Gambit - Siege Karen Miller / Miękka
common.buy 47.04
Union Pacific Railroad Richard Billingsley / Miękka
common.buy 74.37
Southern California Railways Richard Billingsley / Miękka
common.buy 69.76
Beyond the Spectacle of Terrorism Henry A. Giroux / Miękka
common.buy 309.81
Multiple Intelligences for Differentiated Learning R. Bruce Williams / Miękka
common.buy 125.02
Start Reading: Out and About: Dogball Pippa Goodhart / Miękka
common.buy 28.52
Zombies Zachary Graves / Twarda
common.buy 78.97
GrammarWork 4 Pamela Peterson Breyer / Miękka
common.buy 174.37
Avant-garde to New Wave Jonathan L. Owen / Twarda
common.buy 656.96
Ring For Jeeves Pelham Grenville Wodehouse / Twarda
common.buy 69.96

In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasing the commerce and prosperity of the nation. With farsighted investors and shrewd management, the Atchison, Topeka and Santa Fe Railroad grew from Holliday's idea into a model of the modern, rapid, and efficient railroad. There were many growing pains. Rustlers, thieves, and desperadoes were as thick as the cattle in Kansas when the first rails were laid. When a conductor, toting a pistol, asked a grizzled prospector where he was heading, the old man replied, "Hell." "That's 65 and get off at Dodge," the weary conductor declared. Once built with rails from Wales laid on ties of oak and walnut, the railroad survived the economic and climatic hardships of the late nineteenth century, and eventually extended from Chicago to San Francisco, with over 12,000 miles of track and substantial holdings in oil fields, timber land, uranium mines, pipe lines, and real estate. "The most comprehensive account published since 1950. Written in a form that should satisfy both the scholar and the railroad buff, the book details financing, construction, growth, and management from the Santa Fe's conception by Cyrus K. Holliday in 1859, to its evolution into a giant conglomerate."--American Historical Review Keith L. Bryant, Jr., is a professor of history at the University of Akron. He has published on labor and entrepreneurial history, the Gilded Age, and the history of the South.

Informacje o książce

Pełna nazwa History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 1992
Liczba stron 398
EAN 9780803260665
ISBN 0803260660
Kod Libristo 04163738
Waga 652
Wymiary 152 x 229 x 25
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo