Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Humanitarian Business

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Humanitarian Business Thomas G Weiss
Kod Libristo: 01250338
Wydawnictwo Polity Press, styczeń 2013
With some 50 million people living under duress and threatened by wars and disasters in 2012, the de... Cały opis
? points 206 b
351.05
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Circle of Socrates Christopher Rowe / Twarda
common.buy 381.08
This September Sun Bryony Rheam / Miękka
common.buy 200.79
Korpuspragmatik Ekkehard Felder / Twarda
common.buy 721.73
Psychology of the Recession on the Workplace Cary L Cooper / Twarda
common.buy 644.15
Current Perinatology Manohar Rathi / Twarda
common.buy 403.90
Mathematical Implications of Einstein-Weyl Causality Hans-Jürgen Borchers / Twarda
common.buy 262.66

With some 50 million people living under duress and threatened by wars and disasters in 2012, the demand for relief worldwide has reached unprecedented levels. Humanitarianism is now a multi-billion dollar enterprise, and aid agencies are obliged to respond to a range of economic forces in order to 'stay in business'. In his customarily hard-hitting analysis, Thomas G. Weiss offers penetrating insights into the complexities and challenges of the contemporary humanitarian marketplace. In addition to changing political and military conditions that generate demand for aid, private suppliers have changed too. Today's political economy places aid agencies side-by-side with for-profit businesses, including private military and security companies, in a marketplace that also is linked to global trade networks in illicit arms, natural resources, and drugs. This witch's brew is simmering in the cauldron of wars that are often protracted and always costly to civilians who are the very targets of violence. While belligerents put a price-tag on access to victims, aid agencies pursue branding in a competition for 'scarce' resources relative to the staggering needs. As marketization encroaches on traditional humanitarianism, it seems everything may have a priceNfrom access and principles, to moral authority and lives.

Informacje o książce

Pełna nazwa Humanitarian Business
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2013
Liczba stron 200
EAN 9780745663319
ISBN 0745663311
Kod Libristo 01250338
Wydawnictwo Polity Press
Waga 450
Wymiary 156 x 219 x 23
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo