Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Louis D. Brandeis and the Making of Regulated Competition, 1900-1932

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Louis D. Brandeis and the Making of Regulated Competition, 1900-1932 Gerald Berk
Kod Libristo: 02030476
Wydawnictwo Cambridge University Press, czerwiec 2009
This book, first published in 2009, provides an innovative interpretation of industrialization and s... Cały opis
? points 362 b
614.41
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Inquisiciones / Otras Inquisiciones Jorge L. Borges / Miękka
common.buy 51.14
Nations of the World, 2013 World of Information / Miękka
common.buy 1 112.87
Knitted Farm Animals Sarah Keen / Miękka
common.buy 69.49
My Eureka Moment 03 Ayuko / Miękka
common.buy 25.81
Mass Spectrometry for Chemists and Biochemists Robert A. W. JohnstoneMalcolm E. Rose / Miękka
common.buy 623.48
Unions and Globalisation Anne Junor / Twarda
common.buy 949.14

This book, first published in 2009, provides an innovative interpretation of industrialization and statebuilding in the United States. Whereas most scholars cast the politics of industrialization in the progressive era as a narrow choice between breaking up and regulating the large corporation, Berk reveals a third way: regulated competition. In this framework, the government steered economic development away from concentrated power by channeling competition from predation to improvements in products and production processes. Louis Brandeis conceptualized regulated competition and introduced it into public debate. Political entrepreneurs in Congress enacted many of Brandeis's proposals into law. The Federal Trade Commission enlisted business and professional associations to make it workable. The commercial printing industry showed how it could succeed. And 30 percent of manufacturing industries used it to improve economic performance. In order to make sense of regulated competition, Berk provides an original theory of institutions he calls 'creative syncretism'.

Informacje o książce

Pełna nazwa Louis D. Brandeis and the Making of Regulated Competition, 1900-1932
Autor Gerald Berk
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2009
Liczba stron 296
EAN 9780521425964
ISBN 0521425964
Kod Libristo 02030476
Waga 610
Wymiary 152 x 229 x 21
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo