Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 11.02

Magazines, Travel, and Middlebrow Culture

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Magazines, Travel, and Middlebrow Culture Faye Hammill
Kod Libristo: 09244201
Wydawnictwo Liverpool University Press, czerwiec 2015
A century ago, the golden age of magazine publishing coincided with the beginning of a golden age of... Cały opis
? points 329 b Zapowiedź Zapowiedź
560.40
Dodruk Termin nieznany Termin nieznany

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Louis Armstrong Moonlight Publishing / Twarda
common.buy 78.55
Studies on Experimental Models Samar Basu / Miękka
common.buy 1 537.50
Mallbüdel-Klassiker, Audio-CD TENNEMANN media GmbH / CD Audio
common.buy 52.96
Merlin's Pawn James Nathan Post / Miękka
common.buy 45.47
Love Her, Love Her Not Joanne Cronrath Bamberger / Miękka
common.buy 76.95
Haven J S Collyer / Miękka
common.buy 67.65
Levers of Power Steve Statham / Miękka
common.buy 58.06
Good Design in China Clifford Pearon / Twarda
common.buy 224.47

A century ago, the golden age of magazine publishing coincided with the beginning of a golden age of travel. Images of speed and flight dominated the pages of the new mass-market periodicals. Magazines, Travel, and Middlebrow Culture centres on Canada, where commercial magazines began to flourish in the 1920s alongside an expanding network of luxury railway hotels and transatlantic liner routes. The leading monthlies - among them Mayfair, Chatelaine, and La Revue Moderne - presented travel as both a mode of self-improvement and a way of negotiating national identity. This book announces a new cross-cultural approach to periodical studies, reading both French- and English-language magazines in relation to an emerging transatlantic middlebrow culture. Mainstream magazines, Hammill and Smith argue, forged a connection between upward mobility and geographical mobility. Fantasies of travel were circulated through fiction, articles, and advertisements, and used to sell fashions, foods, and domestic products as well as holidays. For readers who could not afford a trip to Paris, Bermuda, or Lake Louise, these illustrated magazines offered proxy access to the glamour and prestige increasingly associated with travel.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo