Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Marketing Art in the British Isles, 1700 to the Present

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Marketing Art in the British Isles, 1700 to the Present Charlotte Gould
Kod Libristo: 04783048
Wydawnictwo Taylor & Francis Ltd, listopad 2012
A cultural history of the first truly modern art market, "Marketing Art in the British Isles, 1700 t... Cały opis
? points 531 b
907.37
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 19-25 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Tarzan, 1 Blu-ray Gregory Perler / Blu-ray
common.buy 57.77
Camphor and Allied Plants Akhil Baruah / Miękka
common.buy 138.92
Zapowiedź
Lost Gregory Maguire / Miękka
common.buy 38.11

A cultural history of the first truly modern art market, "Marketing Art in the British Isles, 1700 to the Present" furthers the burgeoning exploration of Britain's struggle to carve a niche for itself on the international art scene. Bringing together scholars from the UK, US, Europe, and Asia, this collection sheds new light on such crucial notions as the internationalization of the art market; the emergence of an increasingly complex exhibition culture; issues of national rivalry and emulation; artists' individual and collective strategies for their own promotion and survival; the persistent anti-commercialism of an elite group of art lovers and critics and accusations of philistinism leveled at the middle classes; as well as an unquestionable native British genius at reconciling jarring discourses. Essays explore the unresolved tension between artistic aspirations and commercial interest - a tension that has come to shape Britain's national artistic tradition - from the perspectives of artists, dealers and (super-)collectors, and the upwardly mobile middle classes whose consumerism gave rise to the British art market as it is known today. Specific case studies include Whistler, Roger Fry, Damien Hirst, and Charles Saatchi; essays consider art markets from London and Manchester to Paris and Flanders.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo