Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Metaphor and Organizations

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Wydawnictwo SAGE Publications Ltd, październik 1996
Metaphors are, according to Gareth Morgan 'a way of thinking and a way of seeing'. The use of metaph... Cały opis
? points 378 b
645.11
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Introduction to Composite Materials Stephen W. Tsai / Twarda
common.buy 952.21
Children of The Evergreen Thomas James White / Miękka
common.buy 62.21
Dead Woman Creek Buck Edwards / Miękka
common.buy 44.60
Paradox and the Prophets Daniel H. Weiss / Twarda
common.buy 461.15
Zapowiedź
Give Your Speech, Change the World Nick Morgan / Miękka
common.buy 87.12
Empire of Care Catherine Ceniza Choy / Twarda
common.buy 520.27
Corruption and governance in Asia J. Kidd / Twarda
common.buy 517.77
Reaching and Teaching Middle School Learners Penny A. Bishop / Miękka
common.buy 172.15
African American Folk Healing Stephanie Y. Mitchem / Miękka
common.buy 145.24
Modern Faith and Thought Helmut Thielicke / Miękka
common.buy 179.45
From Pictland to Alba, 789-1070 Alex Woolf / Miękka
common.buy 132.83

Metaphors are, according to Gareth Morgan 'a way of thinking and a way of seeing'. The use of metaphor underpins the expectations, behaviour and strategies governing all aspects of organizational life. Written by a team of internationally renowned scholars, this collection of critical essays analyzes the role of metaphor in the theory of organizations. The book extends existing debates concerning metaphor and the study of organizations, and also generates new concepts and theories in the field. The introduction shows how metaphors work and familiarizes the reader with key areas of debate concerning their use. Part One considers the role of metaphor in creating new theories of organization and in reinterpreting existing theories. Parts Two and Three go beyond the theoretical context, to examine the use of metaphor in our organizational experience. Part Two explores metaphor in organizational discourse and language, showing how the construction of different metaphors can provide powerful tools with which to manage organizations. Part Three investigates the relevance of metaphors in real organizational situations and how they influence attitudes and behaviour.Finally, Part Four offers an agenda for the function of metaphors in organizational research and suggests new directions that this research might take.

Informacje o książce

Pełna nazwa Metaphor and Organizations
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 1996
Liczba stron 272
EAN 9780803976290
ISBN 0803976291
Kod Libristo 04715132
Wydawnictwo SAGE Publications Ltd
Waga 580
Wymiary 156 x 234
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo