16 124 818 książek w 175 językach
Jednak się nie przyda? Nic nie szkodzi! U nas możesz zwrócić towar do 30 dni
Bon prezentowy to zawsze dobry pomysł. Obdarowany może za bon prezentowy wybrać cokolwiek z naszej oferty.
30 dni na zwrot towaru
Ksiazka zawiera propozycje wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w ksztalceniu tworczego ucznia. Propozycje te obejmuja przyklady wykorzystania oprogramowania edukacyjnego (programow GeoGebra, Graphic Calculus, VUstat, VUSurvey, arkusz kalkulacyjny) i gotowych materialow multimedialnych, ktore mozna pobrac z ogolnie dostepnych repozytoriow. Najwazniejsze jednak wydaja sie sytuacje dydaktyczne, w ktorych korzystamy z komputera, dlatego tez propozycje wykorzystania oprogramowania stanowia jednoczesnie propozycje tworzenia wlasnie sytuacji dydaktycznych, w ktorych uczen moze byc tworczy, co bedzie skutkowalo samodzielnym konstruowaniem wiedzy matematycznej. Wykorzystane programy sa nieskomplikowane, latwe w obsludze. Zastosowano je w sytuacjach dydaktycznych wymagajacych dynamiki, wyobrazni lub w celu wyeliminowania zmudnych i czasochlonnych czynnosci, jak np. odreczne wykonywanie licznych wykresow. W ksiazce czytelnik najdzie rowniez propozycje kompleksowego wgladu na wspomaganie ksztalcenia matematycznego wykorzystaniem multimediow. Dzieki analizie podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej pod katem mozliwosci wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i multimediow w realizacji poszczegolnych tresci ulatwi to zastosowanie tego w procesie uczenia. Materialy dydaktyczne maja forme: . scenariuszy lekcji, . przykladow stosowania metody problemowej przy rozpatrywaniu zagadnien matematycznych, . przykladow rozwiazywania konkretnych zadan. Ksiazke adresujemy do: . nauczycieli, aby zachecic ich do komputerowego wspomagania dydaktyki, . uczniow, aby pokazac, ze komputer moze ulatwic rozumienie tresci matematycznych i rozwiazywanie rozno-rodnych zadan, jak tez pomoc w samodzielnym odkrywaniu matematyki, . rodzicow, aby ukazac im komputer jako bardzo wazne, sprzyjajace rozwojowi ich dziecka narzedzie.