Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 11.02

Political Language of Food

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Political Language of Food Samuel Boerboom
Kod Libristo: 09241059
Wydawnictwo Lexington Books, maj 2015
This collection of essays on the political language of food features two key emphases. The first emp... Cały opis
? points 391 b
665.65
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 19-25 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Voz de Los Necesitados Diego Willmore / Twarda
common.buy 128.42
Angel's Way Barbara Ann O'Keefe / Twarda
common.buy 110.03
In Spirit and In Truth Mark L Schmidt / Miękka
common.buy 53.86
Schloß Gripsholm. Eine Sommergeschichte Kurt Tucholsky / Twarda
common.buy 109.53
Alexandrian Tradition Luis Arturo Guichard / Miękka
common.buy 647.96
Zen and the Lady Claire Myers Owens / Miękka
common.buy 65.76
Ultimo Latido de Una Madre Roldan Alfredo Quintanilla Dimas / Miękka
common.buy 97.74
Social Media Processing He-Yan Huang / Miękka
common.buy 262.26
Poems of Prison Eric Felder / Miękka
common.buy 87.85

This collection of essays on the political language of food features two key emphases. The first emphasis addresses why the language used in the production, marketing, selling, and consumption of food is inherently political. Due to the often strategic vagueness of food language, it is rarely neutral and tends to serve the interests of powerful entities. As an example, food communication scholars have been critiquing the notion of "greenwashing" as it pertains to how industries encourage the consumption of consumer goods linked to positive, yet misleading, environmental messages. Following such approaches this book aims to deepen and expand the investigation of rhetorically deceptive practices (including, but not limited to, greenwashing) by critically examining the language of food. Specifically, this book critiques the language of food-based messages and examines how such language-including idioms, tropes, euphemisms, invented terms, etc.-serves to both mislead and obscure relationships between the production, marketing, selling, and consumption of food and the resulting community, health, labor, and environmental impacts. The second emphasis of this book is on textual and rhetorical production of food language. Employing diverse methodologies this book's contributors examine on a micro-level the textual elements of food-based language itself. Put colloquially: this book, like an investigative reporter on assignment in a food processing plant, examines how the sausage is made. The emphasis on the production of food language-the strategic use of invented terms, metaphors, and euphemisms-makes this book's subject timely and important.

Informacje o książce

Pełna nazwa Political Language of Food
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2015
Liczba stron 288
EAN 9781498505550
ISBN 1498505554
Kod Libristo 09241059
Wydawnictwo Lexington Books
Waga 586
Wymiary 238 x 162 x 29
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo