Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Pop Art Tilman Osterwold
Kod Libristo: 00199015
Wydawnictwo Taschen GmbH, listopad 2014
Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a... Cały opis
? points 68 b Zapowiedź Zapowiedź
115.31
Dodruk Termin nieznany Termin nieznany

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


TOP
Pokemon Adventures Collector's Edition, Vol. 4 Hidenori Kusaka / Miękka
common.buy 62.95
TOP
Pretty Little Liars Sara Shepard / Miękka
common.buy 42.93
TOP
Paulina Tarot Deck Paulina Cassidy / Karty
common.buy 75.77
TOP
GUCCI: The Making Of Stefano Tonchi / Twarda
common.buy 327.22
TOP
Miles Miles Davis / Miękka
common.buy 81.17
Red Moon Rising Erin Hunter / Miękka
common.buy 31.92
First Templar Nation Freddy Silva / Miękka
common.buy 72.46
Prey Tell / Miękka
common.buy 65.86
Warhol Klaus Honnef / Twarda
common.buy 55.75
Bauhaus. Updated Edition Magdalena Droste / Twarda
common.buy 214.91
Pop Art Alastair Sooke / Miękka
common.buy 78.97
Overruled Emma Chase / Miękka
common.buy 62.45
Pop Art Thomas Bohler / Miękka
common.buy 42.43

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, and the role of the artist and artwork. The movement’s primary provocation was to defy ideas of the artistic canon or “originality” by integrating mass market imagery into their works. Whether advertising slogans, famed Hollywood faces, comic-strip-style characters, or the packaging of consumer products, the likes of Robert Rauschenberg, Claes Oldenburg, Andy Warhol, and Roy Lichtenstein knowingly reproduced mundane, everyday images from popular culture. At the same time, Pop art reduced the role of the individual and challenged the notion of originality by deploying mass production techniques such as screen printing. Like a hall of mirrors, the resulting works came to interrogate both the ideas and desires of contemporary culture, and its state of simulacra, whereby images, substitutes, and representations come to define the experience of “reality.” In this book, Tilman Osterwold explores the styles, sources, and stars of the Pop Art phenomenon. From Lichtenstein’s comic-book aesthetics to Warhol’s images of Marilyn, it explores how a movement that interrogated the icons of its time came to produce icons of its own. The author Tilman Osterwold studied art history, archaeology, philosophy, and psychology, obtaining his PhD in art history in 1969. After teaching at university for many years, he was director of the Württembergischer Kunstverein from 1973 to 1993. He has organized numerous exhibitions and published widely on the subject of 20th century art and culture.

Informacje o książce

Pełna nazwa Pop Art
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2015
Liczba stron 240
EAN 9783836520096
ISBN 3836520095
Kod Libristo 00199015
Wydawnictwo Taschen GmbH
Waga 1768
Wymiary 255 x 328 x 28
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo