Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Predictions of Teaching Effectiveness

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Predictions of Teaching Effectiveness Heather Busser-DeMarte
Kod Libristo: 06830153
Wydawnictwo VDM Verlag, styczeń 2010
With the existence of racial discrimination and literature supporting differential treatment of facu... Cały opis
? points 137 b
235.01
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Der gesamte Vogelschutz Hans Freiherr von Berlepsch / Miękka
common.buy 112.64
Planning in Health Promotion Work Roar Amdam / Twarda
common.buy 1 049.41
Seeing Nature through Gender Virginia J. Scharff / Miękka
common.buy 162.39
Grid Resource Management Magoules / Twarda
common.buy 567.03
Mr Felton's Bequests John Poynter / Twarda
common.buy 375.24
Introduction to Dramatherapy Salvo Pitruzzella / Twarda
common.buy 530.12
Alberta Faye Reineberg Holt / Miękka
common.buy 75.22
Citizenship Through Secondary Geography David Lambert / Miękka
common.buy 333.81
Elephant in the Room Ryan Sager / Twarda
common.buy 107.02
AIDS, Culture and Africa / Miękka
common.buy 217.76

With the existence of racial discrimination and literature supporting differential treatment of faculty of color, there is the possibility that race could influence student evaluations of teaching effectiveness. There is an abundance of literature discussing student evaluations of teaching effectiveness and possible variables that could introduce bias. Yet, limited literature exists that examines how student evaluations of teaching are affected by race. This study examined how student race and the race of a professor might influence evaluations of teaching effectiveness. A total of 192 psychology graduate students participated in the study. Participants were asked to predict the teaching effectiveness of either a hypothetical white female professor or African American female professor. The results indicated that race did not influence how students rated the hypothetical professors. Possible explanations for the study s findings are examined, including selection bias, social desirability, and the application of the study design to real-life evaluations. The role of subtle discrimination is also discussed in addition to future research directions.

Informacje o książce

Pełna nazwa Predictions of Teaching Effectiveness
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2010
Liczba stron 100
EAN 9783639223460
ISBN 3639223462
Kod Libristo 06830153
Wydawnictwo VDM Verlag
Waga 159
Wymiary 152 x 229 x 6
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo