Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Progressive Legacy

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Progressive Legacy Marie Kirchner Stone
Kod Libristo: 10026673
Wydawnictwo Peter Lang Publishing Inc, sierpień 2001
Beginning in 1901, this history traces the pioneering progressive origins of the Francis W. Parker S... Cały opis
? points 89 b
151.85
Na zamówienie Wysyłamy za 3-5 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Bleak House Charles Dickens / Twarda
common.buy 50.14
Friedemann Bach Albert Emil Brachvogel / Twarda
common.buy 415.71
Destiny Peter Carey / Twarda
common.buy 521.82
Northern Hemisphere Southern Hemisphere Claudia Compagnucci / Miękka
common.buy 49.14
Fall Michael Allen Dymmoch / Miękka
common.buy 55.95
Metaphor of the City in the Apocalypse of John Eva Maria Raepple / Twarda
common.buy 546.25
Resignation Caroline De La Motte Fouque / Twarda
common.buy 200.09
Practicing Critical Pedagogy Mary Frances Agnello / Twarda
common.buy 518.12
Noncommutative Algebraic Geometry BELLAMY GWYN / Twarda
common.buy 454.05
Zapowiedź
Glad to Go for a Feast A. M. Cinquemani / Twarda
common.buy 226.22

Beginning in 1901, this history traces the pioneering progressive origins of the Francis W. Parker School of Chicago to its neoprogressive vision for the twenty-first century. It is the story of the school's evolution from the founding years (1901-1930), through the Eight-Year Study and the postwar innovations (1930-1965), to the progressive challenge (1965-1995). The story closes as the school is being reconceptualized and the building reconstructed. This book explains the interrelationship of three of Chicago's education progressives - John Dewey, the philosopher; Colonel Francis W. Parker, the father of progressive education; and Anita McCormick Blaine, the financier and visionary. Several themes shaping the school unify the text: (1) the influence of psychology on educational practice; (2) the centrality of the teacher and instruction in the school; (3) the value of a model upon which to build curriculum; and (4) the interdependent relationship between democracy and education. The fourth theme is as applicable to the multicultural Chicago of today as it was in the 1900s. Marie Kirchner Stone uses Colonel Parker's purpose of the common school - «to create citizens for a democratic society» - as the yardstick to measure the value of progressive education in today's democracy.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo