Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Re/Placing Public Art

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Re/Placing Public Art Cameron Cartiere
Kod Libristo: 06832455
Wydawnictwo VDM Verlag, kwiecień 2010
Over the last several years the term place-specificity and its variant, place-specific has occurred... Cały opis
? points 137 b
233.61
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Animal Communicator Adventures Maia Kincaid / Miękka
common.buy 58.92
Software Process Models Rizwan Qureshi / Miękka
common.buy 279.98
Between War and Peace / Twarda
common.buy 854.91
Die Fläche von Costa, Hoffman und Meeks Holger Lang / Miękka
common.buy 221.55
Persistente Objektsysteme Florian Matthes / Miękka
common.buy 331.03
Dynamically Controllable Bragg Gratings Poonam Arora / Miękka
common.buy 419.18
Operations Research mit Excel und VBA Christoph Wille / Miękka
common.buy 372.81
Banking Sector in Ghana Edmund Benjamin-Addy / Miękka
common.buy 461.65
Key and Allied Families Lane / Miękka
common.buy 259.84
Girls Will be Boys Will be Girls Will be... Irit Reinheimer / Miękka
common.buy 59.42

Over the last several years the term place-specificity and its variant, place-specific has occurred frequently in relation to installations, permanent public art works, and public interventions. While place-specificity is now a recognised term, within many texts place-specific is often indiscriminately exchanged with site-specific, implying that the two terms are synonymous. Based on theory and curatorial practice, this research explores a range of perspectives on the role of place-specificity within socially engaged public art practice. The study examines the difference between site and place and how place influences perceptions of specific locations through memory, history and experience and explores place as a subject, an artistic influence, and a social and cultural signifier. The research reflects on the potential of place-specific public art to celebrate unique cultural differences, inspire international collaboration, and provide a forum for local distinctiveness in the face of globalization. The relationships between public art, site, space, and place explored in this work will be of interest to those in the fields of art, geography, cultural studies and architecture.

Informacje o książce

Pełna nazwa Re/Placing Public Art
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2010
Liczba stron 104
EAN 9783639248982
ISBN 3639248988
Kod Libristo 06832455
Wydawnictwo VDM Verlag
Waga 163
Wymiary 152 x 229 x 6
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo