Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Role Of Multinational Companies In The Middle East

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Role Of Multinational Companies In The Middle East Mamarinta P Mababaya
Kod Libristo: 08744002
Wydawnictwo Dissertation.Com. - Do Not Use, styczeń 2003
This study investigated whether known economic and international business theories available in the... Cały opis
? points 120 b
204.07
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 15-20 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Grace and Vengeance James L Avery / Miękka
common.buy 86.01
Charlie Hooper, Detective Carol A. Lanier / Twarda
common.buy 146.39
Bootlegger's Secret Michael Springer / Miękka
common.buy 63.26
Reassessing Democracy Gregory Shafer / Miękka
common.buy 105.57
Advanced Qualitative Research Michelle O'Reilly / Miękka
common.buy 310.36
War einmal ein Bumerang Hilmar Klute / Twarda
common.buy 40.31

This study investigated whether known economic and international business theories available in the literature are meaningful enough to explain the nature, existence and role of multinational companies (MNCs) in the Middle East, particularly Saudi Arabia. Two sets of questionnaires were distributed in major cities of Saudi Arabia -- one set for 100 multinational managers and another for 280 multinational customers. 234 questionnaires were collected -- 45 from multinational managers and 189 from customers. This represents a total response rate of 62 percent, which is adequate for this study. The empirical results, supported with comprehensive secondary data, confirmed virtually all of the research hypotheses. The study found that joint ventures are the dominant form of multinational business in Saudi Arabia, both in manufacturing and service industries. The core roles of MNCs in the Saudi-foreign ventures are evident in the cross-border value-adding activities of marketing, trading, manufacturing, consulting, contracting, project management, insurance, hotel operation and banking. The results indicate that the business success of multinationals operating in Saudi Arabia is positively related to their local cultural awareness and responsiveness. Along this line, this study covers some vital elements of Islamic culture, which will help MNCs understand further the cultural needs, values and sensitivities of the Saudi people and Muslims in general.

Informacje o książce

Pełna nazwa Role Of Multinational Companies In The Middle East
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2003
Liczba stron 488
EAN 9781581121728
ISBN 9781581121728
Kod Libristo 08744002
Waga 612
Wymiary 140 x 216 x 28
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo