Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Science on American Television

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Science on American Television Marcel Chotkowski LaFollette
Kod Libristo: 04550675
Wydawnictwo The University of Chicago Press, grudzień 2012
As television emerged as a major cultural and economic force, many imagined that the medium would en... Cały opis
? points 158 b
269.52
50 % szansa Przeszukamy cały świat Kiedy dostanę książkę?

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Georgia, Armenia and Azerbaijan John Noble / Miękka
common.buy 142.73
Nazi Cinema as Enchantment Mary Elizabeth O'Brien / Miękka
common.buy 200.20
Solar Thermal Hot Water Skills2Learn / Miękka
common.buy 109.02
Modern Diesel Technology Sean Bennett / Twarda
common.buy 1 188.03
Language and Governance Colin H. Williams / Miękka
common.buy 55.16
Involving Hard-to-Reach Parents Donald C. Lueder / Twarda
common.buy 378.75
Queer in Russia Laurie Essig / Miękka
common.buy 145.64
Vietnam, a Memoir David S Holland / Miękka
common.buy 69.60
Catholic Reformation in Protestant Britain Alexandra Walsham / Twarda
common.buy 907.37

As television emerged as a major cultural and economic force, many imagined that the medium would enhance civic education for topics like science. And, indeed, television soon offered a breathtaking banquet of scientific images and ideas - both factual and fictional. Mr. Wizard performed experiments with milk bottles. Viewers watched live coverage of solar eclipses and atomic bomb blasts. Television cameras followed astronauts to the moon, Carl Sagan through the Cosmos, and Jane Goodall into the jungle. But what promised to be a wonderful way of presenting science to huge audiences turned out to be a disappointment, argues historian Marcel Chotkowski LaFollette in "Science on American Television". LaFollette narrates the history of science on television, from the 1940s to the turn of the twenty-first century, to demonstrate how disagreements between scientists and television executives inhibited the medium's potential to engage in meaningful science education. In addition to examining the content of shows, she also explores audience and advertiser responses, the role of news in engaging the public in science, and the making of scientific celebrities.

Informacje o książce

Pełna nazwa Science on American Television
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 2012
Liczba stron 296
EAN 9780226921990
ISBN 0226921999
Kod Libristo 04550675
Waga 567
Wymiary 159 x 24 x 3
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo