Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Teaching Performance: A Philosophy of Piano Pedagogy

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Teaching Performance: A Philosophy of Piano Pedagogy Jeffrey Swinkin
Kod Libristo: 15193584
Wydawnictwo Springer International Publishing AG, październik 2016
How can the studio teacher teach a lesson so as to instill refined artistic sensibilities, ones ofte... Cały opis
? points 154 b
261.68
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 13-16 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


He-Motions T D Jakes / Miękka
common.buy 74.79
REBIKOVSILHOUETTES Vladimir Rebikov / Miękka
common.buy 29.61

How can the studio teacher teach a lesson so as to instill refined artistic sensibilities, ones often thought to elude language? How can the applied lesson be a form of aesthetic education? How can teaching performance be an artistic endeavor in its own right? These are some of the questions Teaching Performance attempts to answer, drawing on the author's several decades of experience as a studio teacher and music scholar. The architects of absolute music (Hanslick, Schopenhauer, and others) held that it is precisely because instrumental music lacks language and thus any overt connection to the non-musical world that it is able to expose essential elements of that world. More particularly, for these philosophers, it is the density of musical structure-the intricate interplay among purely musical elements-that allows music to capture the essences behind appearances. By analogy, the author contends that the more structurally intricate and aesthetically nuanced a pedagogical system is, the greater its ability to illuminate music and facilitate musical skills. The author terms this phenomenon relational autonomy . Eight chapters unfold a piano-pedagogical system pivoting on the principle of relational autonomy. In grounding piano pedagogy in the aesthetics of absolute music, each domain works on the other. On the one hand, Romantic aesthetics affords pedagogy a source of artistic value in its own right. On the other hand, pedagogy concretizes Romantic aesthetics, deflating its transcendental pretentions and showing the dichotomy of absolute/utilitarian to be specious.

Informacje o książce

Pełna nazwa Teaching Performance: A Philosophy of Piano Pedagogy
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2016
Liczba stron 229
EAN 9783319359335
ISBN 3319359339
Kod Libristo 15193584
Waga 3869
Wymiary 155 x 235 x 13
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo