Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Television, History, and American Culture

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Television, History, and American Culture Mary Beth Haralovich
Kod Libristo: 04937123
Wydawnictwo Duke University Press, wrzesień 1999
In less than a century, the flickering blue-grey light of the television screen has become a cultura... Cały opis
? points 299 b
507.85
50 % szansa Przeszukamy cały świat Kiedy dostanę książkę?

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Contemporary Authors, Volume 326 Gale / Twarda
common.buy 2 480.12
Strong Arm Robert Barr / Miękka
common.buy 130.42
Arsenic in the Environment, Part 2 J. O. Nriagu / Twarda
common.buy 1 354.62
Sociology of Gender / Twarda
common.buy 1 100.14
Story of Britain R. Fraser / Twarda
common.buy 140.60
Pragmatics Jay David Atlas / Twarda
common.buy 261.85
Ten Boys from History Kate Dickinson Sweetser / Miękka
common.buy 130.42

In less than a century, the flickering blue-grey light of the television screen has become a cultural icon. What do the images transmitted by that screen tell us about power, authority, gender stereotypes, and ideology in the United States? "Television, History, and American Culture" addresses this question by illuminating how television both reflects and influences American culture and identity. The essays collected here focus on women in front of, behind, and on the TV screen, as producers, viewers, and characters. Using feminist and historical criticism, the contributors investigate how television has shaped our understanding of gender, power, race, ethnicity, and sexuality from the 1950s to the present.The topics range from the role that women broadcasters played in radio and early television to the attempts of Desilu Productions to present acceptable images of Hispanic identity, from the impact of TV talk shows on public discourse and the politics of offering viewers positive images of fat women to the negotiation of civil rights, feminism, and abortion rights on news programs and shows such as "I Spy" and "Peyton Place". Innovative and accessible, this book will appeal to those interested in women's studies, American studies, and popular culture and the critical study of television. Contributors. Julie D'Acci, Mary Desjardins, Jane Feuer, Mary Beth Haralovich, Michele Hilmes, Moya Luckett, Lauren Rabinovitz, Jane M. Shattuc, and Mark Williams.

Informacje o książce

Pełna nazwa Television, History, and American Culture
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 1999
Liczba stron 232
EAN 9780822323617
ISBN 0822323613
Kod Libristo 04937123
Wydawnictwo Duke University Press
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo