Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 11.02

Messages of Tourist Art

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Messages of Tourist Art Bennetta Jules-Rosette
Kod Libristo: 02175325
Wydawnictwo Springer-Verlag New York Inc., marzec 2013
Tourist art may be a billion dollar business. Nevertheless, such art is despised. What is worse, the... Cały opis
? points 154 b
262.26
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 13-16 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Market-Based Management Roger Best / Miękka
common.buy 464.95
Guide to Collecting Librariana Norman D. Stevens / Twarda
common.buy 455.66
Mystery in the Village Rebecca Shaw / Miękka
common.buy 46.97
Wir sind der Wandel Paul Hawken / Miękka
common.buy 93.14
Amarts and Set Function Processes Allan Gut / Miękka
common.buy 220.58
Verstaatlichte Sittlichkeit Friedhelm Lövenich / Miękka
common.buy 285.44

Tourist art may be a billion dollar business. Nevertheless, such art is despised. What is worse, the "bad" culture is seen as driving out the "good. " Commer cialization is assumed to destroy traditional arts and crafts, replacing them with junk. The process is seen as demeaning to artists in the traditional societies, who are seduced into a type of whoredom: unfeeling production of false beauty for money. The arts remain problematic for the social sciences. Sociology textbooks treat the arts as subordinate reflections of social forces, norms, or groups. An thropology textbooks conventionally isolate the arts in a separate chapter, failing to integrate them with analyses of kinship, economics, politics, language, or biology. Textbooks reflect the guiding theories, which emphasize such factors as modes of production, patterns of thought, or biological and normative con straints, but their authors have not adequately formulated the aesthetic dimen sion. One may compare the theoretical status of the arts to that of religion. After the contributions by Emile Durkheim and Max Weber, the sociology of religion is well established, but where is a Durkheim or Weber for the sociology of art? What is true of the social sciences in general holds for understanding of modernization in the Third World. These processes and those places are analyzed economically, politically, and socially, but the aesthetic dimension is treated in isolation, if at all, and is poorly grasped in relation to the other forces.

Informacje o książce

Pełna nazwa Messages of Tourist Art
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2013
Liczba stron 266
EAN 9781475718294
ISBN 1475718292
Kod Libristo 02175325
Waga 425
Wymiary 152 x 229 x 16
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo