Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Travels in Paradox

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Travels in Paradox Claudio Minca
Kod Libristo: 02074428
Wydawnictwo Rowman & Littlefield, marzec 2006
This innovative volume focuses on tourism through the twin lenses of cultural theory and cultural ge... Cały opis
? points 186 b
315.38
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 9-12 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Weltgeschichte Fur Das Deutsche Volk F. C. Schlosser / Miękka
common.buy 238.60
Design of Low Noise Oscillators Ali Hajimiri / Miękka
common.buy 793.69
Fachwissen Lebendig Vermitteln Juliane Meyerhoff / Miękka
common.buy 331.03
Freedom of Assembly Stephen F. Rohde / Twarda
common.buy 229.52
Guide to the Sun Kenneth J. H. Phillips / Miękka
common.buy 357.85
Dialektik - Die Psychologie Des UEberzeugens Winfried Prost / Twarda
common.buy 331.03
Rhetorik - Topik - Argumentation Robert Jamison / Twarda
common.buy 460.16

This innovative volume focuses on tourism through the twin lenses of cultural theory and cultural geography. Presenting a set of innovative case studies on tourist destinations around the world, the contributors explore the paradoxes of the tourist experience and the implications of these paradoxes for our broader understanding of the problems of modernity and identity. The book examines how tourism reveals the paradoxical ways that places are both mobile and rooted, real and fake, inhabited by those who are simultaneously insiders and outsiders, and both subjectively experienced and objectively viewed. The concepts of travel and mobility long have been used to explain modern identity and social behavior, but this work pushes beyond the established literature by considering the ways that place and mobility are inherently related in unexpected, even contradictory ways. Travel, the international cast of authors contends, occurs 'in place' rather than 'between places.' Thus, instead of offering yet another interpretation of the ways modern societies are distinguished by their mobilities-in contrast to the supposed place-bound quality of traditional societies-the chapters here collectively argue for an understanding of modern identity as simultaneously grounded and mobile. This rich blend of empirical and theoretical analysis will be invaluable for cultural geographers, anthropologists, and sociologists of tourism.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo