16 131 539 książek w 175 językach
Jednak się nie przyda? Nic nie szkodzi! U nas możesz zwrócić towar do 30 dni
Bon prezentowy to zawsze dobry pomysł. Obdarowany może za bon prezentowy wybrać cokolwiek z naszej oferty.
30 dni na zwrot towaru
Diploma Thesis from the year 2014 in the subject Pedagogy - School System, Educational and School Politics, grade: 5 = sehr gut, Edukacja 2001 O rodek Doradztwa i Us ug O wiatowych, language: Polish, comment: "5" ist die beste mogliche Note in unserem Notensystem ("sehr gut"), dagegen "2" ist die schlechteste ("ungenügend") , abstract: Umiej tno ci interpersonalne (w literaturze fachowej nazywane tak e m. in. umiej tno ciami spo ecznymi, komunikacyjnymi, interakcyjnymi, relacyjnymi, kompetencjami osobistymi lub efektywno ci interpersonaln ) to szereg zdolno ci wykorzystywanych w kontaktach mi dzyludzkich m. in. w celu osi gni cia oczekiwanej skuteczno ci, realizacji zamierzonych, preferowanych celów interpersonalnych, a tak e inicjowania i podtrzymywania pozytywnych relacji w ród spo eczno ci. Nie ulega w tpliwo ci, i s one kluczowymi elementami kompetencji zawodowych oraz umiej tno ci wspó pracy.§Niniejsza praca okre la takie umiej tno ci interpersonalne dyrektora placówki o wiatowej, dzi ki którym wykszta cenie i wychowanie dzieci oraz m odzie y przebiega b dzie w jak najbardziej sprzyjaj cych warunkach pracy.§W swojej pracy dyrektor szko y powinien kierowa si zasad elastyczno ci i otwarto ci, co u atwi osi ganie kompromisów i lepsze zarz dzanie placówk . A wykorzystuj c swoje umiej tno ci analityczne i ledz c na bie co wiadomo ci z otaczaj cej go rzeczywisto ci, dyrektor b dzie w stanie równie przewidywa pewne trendy i si nimi kierowa .§To dyrektor musi podejmowa kluczowe decyzje dotycz ce nie tylko organizacji szko y, lecz tak e pe nego przekroju spraw dotycz cych bezpo rednio nauczycieli i uczniów. Dyrektor k ad cy w a ciwy nacisk na kompetencje spo eczne, umiej cy s ucha i bezstronnie analizowa sytuacj , atwiej zidentyfikuje problemy i opracuje sposoby ich rozwi zania, wyja ni wszelkie dylematy i nurtuj ce pytania. Musi on równie umie we w a ciwy sposób przekonywa swoje otoczenie do w asnych pomys ów i rozwi za .§Je li dyrektor szko y nie zda sobie sprawy ze swych potencjalnych b dów we wspomnianym wy ej zakresie, to nie b dzie mia okazji do wyci gni cia z nich wniosków na przysz o , przek adaj cych si bezpo rednio na dzieci i m odzie ich kszta cenie i wychowanie, b d ce interesem narodowym.