Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Uncertain Business

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Uncertain Business Richard V. Ericson
Kod Libristo: 04711089
Wydawnictwo University of Toronto Press, kwiecień 2004
We live in an age of increasing doubt about whether our institutions and technologies can provide se... Cały opis
? points 124 b
210.42
50 % szansa Przeszukamy cały świat Kiedy dostanę książkę?

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Watching Rape Sarah Projansky / Twarda
common.buy 464.12
Straight from the Heart Karl Brunnholzl / Miękka
common.buy 186.58
Franz Kafka Thomas Anz / Miękka
common.buy 58.13
Zapowiedź
Tram Disasters Peter Tuffrey / Miękka
common.buy 69.50
Nineteenth United Nations Regional Cartographic Conference for Asia and the Pacific United Nations: Department of Economic and Social Affairs / Miękka
common.buy 54.74
Grundzuge Der Meteorologie Dr. Willi König / Miękka
common.buy 284.81
Unmaking Goliath James De Filippis / Miękka
common.buy 285.01

We live in an age of increasing doubt about whether our institutions and technologies can provide security against risks, many of which they themselves have created. Uncertain Business is an unprecedented inquiry into insurance industry practices and what they tell us about risks and uncertainties in contemporary society.The core of the book is ethnographic studies in distinct fields of insurance: premature death, disability, earthquake, and terrorism. These studies reveal that uncertainty pervades different fields of insurance, the very industry that is charged with transforming uncertainty into manageable risk. Scientific data on risk are variously absent, inadequate, controversial, contradictory, and ignored. Insurers impose meaning on uncertainty through non-scientific forms of knowledge that are intuitive, emotional, aesthetic, moral, and speculative. Nevertheless, the nature of uncertainty and the response to it varies substantially across the fields studied, showing how contemporary society is characterized by competing risk logics.Insurers' perceptions and decisions about uncertainty - with potential for windfall profits as well as catastrophic losses - create crises in insurance availability and provoke new forms of inequality and exclusion. Hence, while the insurance industry is a central bulwark against uncertainty, insurers also play a key role in fostering it.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo