Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

World Made Sexy

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka World Made Sexy Paul Rutherford
Kod Libristo: 04711408
Wydawnictwo University of Toronto Press, sierpień 2007
The cult of eroticism is a pervasive force in modern society, affecting almost every aspect of our d... Cały opis
? points 117 b
199.43
50 % szansa Przeszukamy cały świat Kiedy dostanę książkę?

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Happiness by Design Paul Dolan / Miękka
common.buy 46.09
Fencing Camillo Agrippa / Twarda
common.buy 179.19
General Theory of Crime Michael R. Gottfredson / Twarda
common.buy 633.79
Pulp Macabre / Twarda
common.buy 144.31
Windows Vista: The Complete Reference Margaret Levine-Young / Miękka
common.buy 157.64
Leah Annie Edwards / Miękka
common.buy 116.15
Frontiers of Particle Beams Melvin Month / Miękka
common.buy 518.74
World and Life as One Martin Stokhof / Miękka
common.buy 130.48
Way of Water and Sprouts of Virtue Sarah Allan / Miękka
common.buy 175.38
Age of Transition et al / Miękka
common.buy 280.61

The cult of eroticism is a pervasive force in modern society, affecting almost every aspect of our daily lives. In this book, Paul Rutherford argues that this phenomenon is a product of one of the major commercial and political enterprises of the twentieth and twenty-first centuries: the creation of desire - for sex, for wealth, and for entertainment.A World Made Sexy examines museum exhibitions, art, books, magazines, films, and television to explore the popular rise of eroticism in America and across the developed world. Starting with a brief foray into the history of pornography, Rutherford goes on to explore a sexual liberation movement shaped by the ideas of Marx and Freud, the erotic styles of Salvador Dali and pop art, the pioneering use of publicity as erotica by Playboy and other media, and the growing concerns of cultural critics over the emergence of a regime of stimulation. In one case study, Rutherford pairs James Bond and Madonna in order to examine the link between sex and aggression. He details how television advertising after 1980 constructed a theatre of the libido to entice the buying public, and concludes by situating the cultivation of eroticism in the wider context of Michel Foucault's views on social power and governmentality, and specifically how they relate to sexuality, during the modern era.A World Made Sexy is about power and pleasure, emancipation and domination, and the relationship between the personal passions and social controls that have crafted desire.

Informacje o książce

Pełna nazwa World Made Sexy
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2007
Liczba stron 336
EAN 9780802094667
Kod Libristo 04711408
Waga 554
Wymiary 230 x 158 x 24
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo