Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 Poczta Polska 18.99 ORLEN Paczka 10.99

Yellow Music

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Yellow Music Andrew F. Jones
Kod Libristo: 04937416
Wydawnictwo Duke University Press, czerwiec 2001
Yellow Music is the first history of the emergence of Chinese popular music and the larger urban med... Cały opis
? points 82 b
140.44
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 13-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Swimming Reindeer Jill Cook / Miękka
common.buy 48.91
Ukulele Für Kinder Steven Sproat / Miękka
common.buy 93.22
Understanding Second Language Processes Zhaohong Han / Miękka
common.buy 204.26
Transatlantic Divide Alberto Martinelli / Twarda
common.buy 90.82
Uncoupling, The Cauvery Madhavan / Miękka
common.buy 67.01

Yellow Music is the first history of the emergence of Chinese popular music and the larger urban media culture with which it was closely associated in early twentieth-century China. Centring his study around an account of the affinities between the genre derisively referred to by critics of the time as "yellow" or "pornographic" music - a "decadent" fusion of American jazz, Hollywood film music, and Chinese folk forms - and the anti-colonial mass music that challenged yellow music's commercial and ideological dominance, Andrew F. Jones radically revises previous understandings of race, politics, popular culture, and technology in the making of modern Chinese culture. The personal and professional histories of three musicians in particular are the focus of Jones' discussions of shifting gender roles, class inequality, the politics of national salvation, and emerging media technologies: the American jazz musician Buck Clayton; Li Jinhui, the creator of "yellow music;" and leftist Nie Er, a former student of Li's whose musical idiom grew out of virulent opposition to this sinified jazz. In contemplating the emergence of global media cultures in the postcolonial world, Jones aims to undermine the parochialism of media studies in the West. He teaches us to hear not only the American influence in Chinese popular music but also the Chinese influence on American music and, in so doing, illuminates the ways in which both cultures were implicated in the unfolding of colonial modernity in the twentieth century. Students and scholars of modern China, twentieth-century history, media studies, and jazz history will be informed and engaged by Yellow Music.

Informacje o książce

Pełna nazwa Yellow Music
Język Angielski
Oprawa Książka - Miękka
Data wydania 2001
Liczba stron 224
EAN 9780822326946
ISBN 0822326949
Kod Libristo 04937416
Wydawnictwo Duke University Press
Waga 386
Wymiary 156 x 229 x 17
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo